mandag den 23. december 2019

Rocky Road

Så blev det den 24. december og i aften er det juleaften.
Der er ekstra klare julelys i børnenes øjne, og der er nærvær og hygge med dem man holder allermest af. Jeg elsker det!

I år skal juleaften holdes her hos Jesper og mig. Det er første gang, at jeg skal klare julemiddagen. Det er sjovt - og her tidligt morgen er ænderne netop sat i ovnen.
Træet er pyntet og jeg glæder mig til at dække julebord og få gæster.

Og så skal der selvfølgelig også være lidt julegodter. Mangler du en lille hurtig ting, så kommer her mit bedste bud på en lækker julegodte. Rocky Road!
Super simpel - super enkel - og super lækker.

Frøken Fuglesang ønsker hermed jer alle en RIGTIG GLÆDELIG JUL.

Rocky Road
Rocky Road (ca. 40 stk.)

Ingredienser:
  • Marcipan
  • Skumfiduser
  • Smuttede mandler
  • Pistaciekerner
  • 200 gram mørk chokolade
  • 100 gram hvid chokolade
Fremgangsmåde:
  • Beklæd en form på 20x20 cm med bagepapir.
  • Skær marcipan i mindre stykker og fordel det i formens bund.
  • Klip skumfiduser i mindre stykker og fordel også dem i formens bund.
  • Drys med rund hånd mandler og pistaciekerner ud over marcipan og skumfiduser.
  • Smelt nu den mørke og den hvide chokolade, og hæld den flydende chokolade over fyldet. Sørg for, at chokoladen er godt fordelt.
  • Bank formen i bordet nogle gange, så den der ikke kommer luftbobler i din Rocky Road.
  • Stil på køl i minimum 3 timer, og skær herefter ud i fine stykker.
  • Opbevar på køl indtil servering.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar