fredag den 8. juli 2016

Sprøjteposer, tyller og tungen lige i munden...

Et er at bage kager - noget andet er at pynte dem.

Jeg ELSKER når jeg giver mig selv lov til at være "Pynte-Jørgen", synes det er fantastisk, når man kan give den gas med sprøjterposer, tyller og tricks.
At pynte kager kan også være virkelig frustrende, når tingene driller. Det skal nemlig helst se ud, som det ser ud i mit hoved.
Jeg indrømmer gerne, at jeg er den vildeste perfektionist...og det ER altså ikke altid en fordel :)

Ofte henter jeg inspiration på YouTube, hvor der findes mange, mange videoer, der viser tips og tricks ud i pyntning. Forleden fandt jeg en video med Ditte Julie Jensen (tidligere deltager fra Den Store Bagedyst), hvor hun pyntede en tærte med marengs. Tærten fik det fineste fletlåg - og det måtte jeg da prøve.

Perfektionisten er svært tilfred med resultatet :)

Marengs inden brænding

Brændt marengs i close up

Tærten med brændt marengslåg


Ingen kommentarer:

Send en kommentar