onsdag den 18. juni 2014

Lakrids-cookies med tranebær

For lang tid siden fik jeg foræret nogle af Bülows lakridsprodukter, og fik besked på at bage nogle kager til en hyggeaften med nogle gode venner. På det tidspunkt havde jeg ikke prøvet at bage med lakrids, så det var sjovt at få denne udfordring.
Jeg valgte at bage lakrids-cookies med tranebær, og så var det her, at jeg forsøgte mig med de hemmelige lakrids cupcakes, som siden er blevet udviklet til den ultimative lakrids-opskrift.


Her kommer opskriften på lakrids-cookies med tranebær. En anderledes småkage, som smager rigtig godt!

Lakrids cookies med tranebær in the making

Lakrids-cookies med tranebær


Lakrids-cookies med tranebær (30 stk.)

Ingredienser:
  • 300 gram hvedemel
  • 125 gram smør
  • 160 gram fint rørsukker
  • 1 æg
  • ½ tsk. bagepulver
  • 15-20 gram Bülow raw lakridspulver
  • 15 stykker lakrids (Bülows nummer 2 eller 4)
  • 70 gram tørrede tranebær
Fremgangsmåde:
  • Smuldre hvedemel og smør i en skål.
  • Klip lakridsstykkerne i mindre stykker og blandt disse - samt resten af ingredienserne i, og ælt dejen godt sammen.
  • Rul dejen til en rulle på ca. 30 cm. Pak denne ind i bagepapir og læg den i fryseren i 30 minutter.
  • Skær rullen ud i 30 stykker af ca. 1 cm. Læg kagerne på en bageplade med bagepapir, og bag kagerne ved 180 grader i 8-10 minutter. (Brug varmluft).
  • Køl kagerne af på en bagerist til de er helt kolde.

Lakrids - lakrids - lakrids

Ingen kommentarer:

Send en kommentar