onsdag den 18. juni 2014

Kogebogs-narkoman? JA!

Rigtig mange kvinder kan ikke lade være med at købe sko. Rigtig mange kvinder kan ikke lade med at købe tasker. Rigtig mange kvinder kan ikke lade være med at købe tørklæder, eller smykker, eller tøj...
Og så er der de (nok relativt få) kvinder, som bare ikke kan få nok kogebøger. Sådan en er jeg!


Jeg elsker kogebøger, og i sær hvis der er fine billeder i. Det er billederne der vækker interessen - og bagefter inspirerer opskrifterne til at gå i køkkenet og afprøve det ene og det andet.


Jeg har ca. 70 koge - og bagebøger i reolen. Og ud over at kigge i dem, så hører jeg også til dem der elsker at se tv programmer om mad og søde sager. Det er hyggeligt, og jeg lærer hele tiden nyt.
Mette Blomsterberg er en af de helt store favoritter (elsker hendes perfektionisme og det håndværk som hun kan), og derpå følger Brødrende Price, Thomas Herman, Jamie Oliver og Claus Meyer. Det er simpelthen en fornøjelse at se dem trylle, og se dem lave køkken-tricks i massevis. Og fælles for dem alle er, at de sætter pris på at bruge gode råvarer. Det bifalder jeg!

Nuvel - lidt nørdet er det vel. Men jeg synes, at det er mere end tilladt at være lidt nørdet. Bum! :)

Lidt af min nørdede samling af koge - og bagebøger

Ingen kommentarer:

Send en kommentar