onsdag den 2. december 2020

December er over os...

Så er det atter en gang blevet december. Den aller hyggeligste måned i køkkenet, for det er jo NU, at man skal muntre sig med at fremstille alle de lækre julegodter og julekager...

Jeg er ikke nået til at lave nye julede ting endnu i år, men jeg har lidt i ærmet, som jeg skal have afprøvet. Jeg barsler med snebolde, rensdyr-kager og en dørkrans af peberkager. Nu får vi se, hvad jeg finder tid til - og indtil da, så kan I gå ombord i nogle af alle de julede opskrifter, som allerede findes på bloggen. 

Se listen herunder, og find opskrifterne i menuen til højre...

Rigtig god december til jer alle...


Julekager/julebag/juledessert:

  • Brune kager
  • Vaniljekranse
  • Choko-chili småkager
  • Honningkage med chokoladespejl
  • Jødekager
  • Luciaboller/luciabrød
  • Peberkager
  • Klejner
  • Vafler
  • Æbleskiver
  • Risalamande
Konfekt:
  • Rocky Road
  • Fudge med saltkaramel
  • Nougattrøffel med valnødder og marcipan
  • Flødekarameller med kaffe
  • Brændte mandler
  • Cornflakestoppe
  • Havregrynskugler
  • Marcipangris
  • Marcipankugler med valnødder, pistacie og citron
  • Marcipanroulade med tranebær og lakrids
Diverse, som har julet karakter, men som også går fint til "hverdag":
  • Citronspecier
  • Ferreo Rocher
  • Fyldte chokolader med nougatcrunch
  • Rosmarin småkager
  • Ølkage




Ingen kommentarer:

Send en kommentar