torsdag den 8. december 2016

Cornflakestoppe

Så er det vist på tide, at der kommer en jule-opskrift på bloggen. Vi skriver jo allerede den 8. december...
Jeg håber, at jeg når flere nye jule-opskrifter inden december er omme. Men husk, at der også ligger juleopskrifter fra tidligere år her på bloggen. Find blandt andet brunkager, havregrynskugler, jødekager, brændte mandler og peberkager i overskrifterne til højre på siden.

Her kommer opskriften på cornflakestoppe, som er en skøn konfekt, som tilmed er utrolig nem at lave. Der blev ofte lavet cornflakestoppe i mit barndomshjem op til jul - den gang var det egentlig ikke en af mine favoritter, men som voksen har jeg ændret mening.

De smager fortrindeligt!

Cornflakestoppe

Cornflakestoppe (ca. 60 stk.)

Ingredienser:
  • 250 gram palmin
  • 250 gram flormelis
  • 150 gram usødet kakao
  • 250 gram cornflakes
  • Revet skal af to appelsiner

Fremgangsmåde:
  • Smelt palminen over svag varme i en pande med høje sider.
  • Lad palminen svale lidt af, og blandt herefter flormelis, kakao og revet appelsinskal i palminen.
  • Vend til sidst cornflakes i kakao-blandingen. Bliv ved med at vende massen rundt, til alle cornflakes er dækket.
  • Sæt toppene af på bagepapir, med to skeer - eller fyld blandingen i små papirforme som jeg har gjort. Pynt eventuelt med et drys spiseligt sølv eller guldstøv, lidt frysetørret hindbær - eller undlad pynten.
  • Lad toppene afkøle et koldt sted (gerne i køleskab).
  • Opbevar cornflakestoppene koldt, i en tætsluttende beholder, til de serveres. Hvis du ikke har fyldt toppene i papirforme, adskil da lagene af cornflakestoppe med bagepapir eller mellemlægspapir, så de ikke klistrer sammen.

Cornflakestoppe

Ingen kommentarer:

Send en kommentar