torsdag den 12. februar 2015

Engelske scones med stykker af chokolade

Jeg kan ikke helt bestemme mig til, om disse engelske scones, med stykker af chokolade, er en kage eller en bolle. De er søde, sprøde og bare lækre - og så smager de allerbedst mens de endnu er lune, og smurt med koldt smør.
Jeg drømmer mig til England (som er et skønt land at være i) og en kop "afternoon-the" når jeg spiser disse skønne scones.
Måske skal du også på drømmerejse med denne opskrift?


Engelske scones med stykker af chokolade

Engelske scones med stykker af chokolade (9 stk.)

Ingredienser:
  • 4 dl. hvedemel
  • 3 spsk. sukker
  • 2 tsk. bagepulver
  • 2,5 dl. piskefløde
  • 50 gram mørk chokolade i grove stykker
  • 1 æg til pensling

Fremgangsmåde:
  • Tænd ovnen på 225 grader.
  • Bland hvedemel, sukker, bagepulver og chokolade i en skål.
  • Tilsæt den kolde fløde og ælt dejen godt sammen (dette gøres nemmest i hånden).
  • Rul dejen ud, til den har en tykkelse af ca. 2 cm.
  • Stik de ni scones ud med et glas, med en diameter på ca. 6 cm.
  • Placer de ni scones på en bageplade, beklædt med bagepapir.
  • Pisk ægget godt sammen og pensl de ni scones på top og sider.
  • Bag de ni scones midt i ovnen, i ca. 12 minutter.
  • Serveres mens de endnu er lune, og evt. med koldt smør.

Engelske scones med koldt smør

1 kommentar: