lørdag den 14. april 2018

Chokoladekage med chokoladecreme

Det er sjældent nødvendigt at opfinde den dybe tallerken mere end en gang...

Forleden dag bagte jeg en masse små cupcakes til en dåb.
En af cupcake-varianterne var chokolade, og jeg kom til at foregne mig lidt og havde derfor lidt dej til overs. Den kom jeg i en rund springform med bagepapir, og bagte den som en helt almindelige, rund skærekage.
Og så røg den i fryseren, til en dag hvor det skulle være lidt nemt...

Nogle dage efter fik jeg et par søde piger til kaffe og kage. Og ud fra frost kom chokoladekagen. Jeg tog den ud om morgenen og så var den optøet og klar til lidt pynt om eftermiddagen.
Den blev pyntet med en portion chokoladecreme (frosting), sprøjtet ud i fine roser, så det dækkede hele kagen. Og til sidst fik den prikken over iét, med små rosafarvede chokoladekugler.

Voila - et styk eftermiddags-tøsehygge-kage, uden de store anstrengelser - og som i øvrigt lignede en hel million, hvis jeg selv skal sige det :)


Chokoladekage med chokoladecreme

Opskriften på dej og frosting finder du ude til højre på bloggen her, under "Chokolade cupcakes med chokoladefrosting". En portion af hver rækker til denne kage.
Bag kagen ved almindelig ovnvarme, ved 175 grader...og så glemte jeg at tage tid, så der må du lige prøve dig frem og holde øje :)

De små chokoladekugler er købt hos "Sweet Moments". De er virkelig fine, smager skønt, og så elsker jeg, at man ikke behøver knække en tand på en fordømt sukkerkugle.

Chokoladekage med chokoladecreme



Ingen kommentarer:

Send en kommentar